דלג לתוכן דלג לפוטר

צוואה

תוכן עניינים

עריכת צוואה

חוק הירושה מכיר בארבע צורות לכתיבת צוואה: צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה

הצוואה המצויה ביותר היא הצוואה בפני עדים, צוואה אשר יכולה להיכתב בכל דרך, בין בהדפסה ובין בכתב ידו של אחר – ובלבד שהמצווה יחתום עליה בפני שני עדים אשר יאשרו את הדבר בחתימתם הם בגוף הצוואה ויוסף תאריך. עריכת צוואה הינה פעולה אשר אדם יכול לבצע לבדו או באמצעות עורך דין. במצבים פשוטים וברורים וכאשר על פניו הסבירות שגורם כלשהו יתנגד לקיומה של צוואה נמוכה – יכול אדם לערוך צוואה בעצמו בכתב יד (צוואה בכתב יד), בה יביע את רצונו הפשוט והברור.

בעריכת צוואה בכתב יד יש להקפיד כי הצוואה כולה תרשם בכתב ידו של המצווה. יש להוסיף לצוואה זו תאריך וחתימה והצוואה כשרה אף ללא נוכחותם של עדים.

בכל מקרה בו הצוואה סבוכה יותר או מכילה הוראות מורכבות, או במצבים בהם קיים חשש שצד שלישי כלשהו יגיש התנגדות לקיום צוואה – רצוי מאוד לערוך “צוואה בעדים”, בפני עורך דין, כדי שלצוואה יהיו עדים אשר יוכלו להעיד על נסיבות עריכת הצוואה ועל כל הסובב אותה ועל מצבו ורצונו של המצווה. משרד עו”ד ספיר בן אליהו מסייע ללקוחותיו בעריכת צוואות מקצועיות

נניסיונו העשיר של המשרד בהגנה על צוואות מחד, ובהתנגדות לצוואות מאידך, מאפשר לו לייעץ ללקוח כיצד ניתן למנוע כבר בעת עריכת הצוואה, תרחישים אשר יאפשרו להתנגד לה או להטיל ספק בתקפותה.

התנגדות לקיום צוואה

האפשרויות לתקוף צוואה בבית המשפט – לבטל אותה או למחוק הוראות מתוכה – הן מגוונות וגם אם הדברים נראים בלתי אפשריים שווה לבדוק ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום.

מצב רפואי לקוי שפגע בשיקול הדעת של המוריש, מעורבות יתר של אחד מהיורשים שאת חלקו רוצים לבטל או השפעה בלתי הוגנת על המוריש – כולם עשויים להוות עילות לביטול צוואה.

צוואה
צוואה
צוואה

לפעול מהר במקרה של תקיפת צוואה

לאחר פטירת המוריש ועד 14 יום לאחר הגשת הצוואה לקיום הצוואה, נפתח בפני המתנגד חלון ההזדמנויות, המאפשר תקיפת צוואה.

למרות הסברה הרווחת, צוואה אינה סוף פסוק. לעתים צוואה שנערכה ע »י המצווה בעלת פגמים צורניים ו/או פגמים מהותיים – ומשכך מומלץ להיוועץ בעו »ד מוסמך על מנת לברר את אפשרותכם לתקוף צוואה.

מציאות החיים מלמדת, כי ישנן דרכים רבות להביא לביטולן ופסילתן של צוואות, גם במקרים בהם הן נראות על פניהן כצוואות תקינות. פסילת צוואה, ובלשון משפטית – התנגדות לקיום צוואה, היא לב ליבו של המשפט בתחום דיני הירושה והיא דורש הבנה מקצועית מעמיקה וכמובן גם מהירות תגובה.

משרד עו”ד ספיר בן אליהו מתמחה בהליכי התנגדות לצוואה ופסילתה. המשרד ערוך לפעול במקצועיות, ביצירתיות ובמהירות על מנת להושיט ללקוחותיו את הסיוע והייעוץ המשפטי הנדרש על מנת להצליח להביא לידי פסילה וביטול של צוואה בלתי הוגנת

ליצירת קשר אנא השאירו פרטים ונחזור בהקדם

    Aller au contenu principal